صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشرو
شماره ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ۱۰۸۵۱
شماره ثبت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری ۲۷۳۲۳
News
دسته بندی اخبار اقتصادی
عنوان خبر آخرین وضعیت بازارهای جهانی چهارشنبه 7 دی 1390 | 28 دسامبر 2011 | هفته 52 کارگزاری مفید،
منبع -
مقدمه آخرین وضعیت بازارهای جهانی چهارشنبه 7 دی 1390 | 28 دسامبر 2011 | هفته 52 کارگزاری مفید، به دنبال احتیاط سرمایه گذاران پیشاپیش فروش اوراق قرضه توسط ایتالیا و همچنین کاهش بیش از انتظار قیمت املاک در امریکا و افت قیمت مواد اولیه، قیمت سهام در بورس های آسیا در محدوده منفی قرار گرفته و ارزش ین ژاپ...
متن خبر

آخرین وضعیت بازارهای جهانی
چهارشنبه 7 دی 1390 | 28 دسامبر 2011 | هفته 52
کارگزاری مفید،
 
به دنبال احتیاط سرمایه گذاران پیشاپیش فروش اوراق قرضه توسط ایتالیا و همچنین کاهش بیش از انتظار قیمت املاک در امریکا و افت قیمت مواد اولیه، قیمت سهام در بورس های آسیا در محدوده منفی قرار گرفته و ارزش ین ژاپن و فرانک سوییس در برابر رقبا تقویت شده است.
 
افت 3.4 درصدی قیمت املاک امریکا
شب گذشته در امریکا، گزارش یک موسسه خصوصی نشان داد که قیمت املاک در بیست شهر بزرگ امریکا در سال منتهی به پایان ماه اکتبر (اوایل آبان) با نرخ سالانه 3.4 درصد کاهش یافته است. این میزان اگرچه نسبت به ماه پیش از آن کمتر است با این حال 0.2 درصد بیش از پیش بینی کارشناسان بود.
از سوی دیگر و در سمت مثبت آمارهای اقتصادی، گزارش دیگری نشان داد که اعتماد مصرف کنندگان نسبت به دورنمای اقتصاد امریکا بیش از پیش بینی ها افزایش یافته است. بر اساس این گزارش شاخص اعتماد مصرف کننده در ماه دسامبر (آذر) به رقم 64.8 رسیده که بیشترین میزان طی هشت ماه اخیر محسوب می شود.
 
ادامه افت سهام در بورس های آسیا
روز گذشته در اروپا، شاخص دکس فراکفورت 0.2 درصد افزایش یافت در حالی که شاخص بورس سهام سوییس به دلیل افزایش ارزش فرانک کاهش 0.1 درصدی را ثبت کرد. بازارهای مالی انگلیس دیروز نیز در تعطیلی به سر می بردند و در امریکا، شاخص های Dow و S&P تقریبا بدون تغییر به کار خود پایان دادند.
در آسیا اما، قیمت سهام از صبح امروز بار دیگر رو به کاهش گذاشته به طوری که شاخص جهانی MSCI برای آسیای پاسیفیک تا نیم روز توکیو کاهش 0.6 درصدی را ثبت کرد. هم اکنون شاخص نیکی ژاپن بدون تغییر است در حالی که شاخص های سهام در بورس های سیدنی و هنگ کنگ در اولین روز کاری بعد از تعطیلات عید کریسمس افت 1.0 و 0.6 درصدی را تجربه می کنند.
 
افت قیمت مس، افزایش بهای نفت
کاهش قیمت املاک در امریکا در کنار تردیدها در مورد دورنمای ثبان مالی اروپا در نهایت به افت 1.3 درصدی قیمت قراردادهای سه ماه مس در بورس فلزات لندن منجر شد. مس هم اکنون در بازار نقدی با 0.8 درصد کاهش در قیمت 3.4168 دلار در هر پوند (7532 دلار در هر تن) معامله می شود.
در بازار انرژی، نگرانی از مختل شدن روند عرضه نفت از خاورمیانه بار دیگر قیمت ها را افزایش داده است. شب گذشته، و در پی انتشار نقل قولی در خبرگزاری ایرنا مبنی بر احتمال بستن تنگه هرمز از سوی ایران در صورت اعمال تحریم نفتی، قیمت نفت خام 1.7 درصد افزایش یافت و از مرز 100 دلار گذشت. هم اکنون نفت خام سبک امریکا برای تحویل در ماه ژانویه با 7 سنت افزایش نسبت به دیروز در قیمت 101.4 دلار در هر بشکه داد و ستد می شود.
 
نوسانات بازار طلا و ارز
به دنبال افت قیمت سهام و کاهش ریسک پذیری سرمایه گذاران، ارزش ین ژاپن و فرانک سوییس در برابر رقبا تقویت شده در حالی که افزایش ارزش دلار محدود تر بوده است. با این حال، کاهش قیمت مواد اولیه و افزایش تقاضا برای دلار منجر به کاهش نسبی تقاضا برای نگهداری طلا شده به طوری که هر اونس طلا هم اکنون با 10 دلار کاهش نسبت به دیروز در قیمت 1585 دلار داد و ستد می شود.
 
---
 

پیوست
مشاهده پیوست